A szolgáltatók lesznek az Internet rendőrei?

2011/05/25 10:51 Giczy Gergő

Egy kiszivárgott és a Reuters tudomására jutott, április 13-án kelt Európai Bizottság-i tervezet az Internet-szolgáltatókra (ISP - Internet Service Provider) hárítaná a "kalózkodás elleni harc" ellenőrző szerepét.
Vagyis a szolgáltatónak folyamatosan figyelnie (Erről mi is jut eszünkbe?) illetve ellenőriznie kellene, hogy ügyfele végez-e kalózkodásra utaló, ezért feltehetőleg illegális tevékenységet a hálózatán.

Pár éve ezt Amerikában is megpróbálták. Nem sikerült.

Az infrastrukturális követelményektől tekintsünk el.
Ez ugyanis kizárólag a szolgáltató problémája, oldja meg, ahogy akarja illetve tudja.
Hogy a beruházási költségeket ki vállalja - nem is kérdés, hogy a végfelhasználó, hiszen előbb-utóbb beszivárog a plusz költség a díjakba.

De nem ez a legnagyobb aggály, vannak sokkal nehezebb kérdések is.

Mi illegális?

Kérdés például a figyelendő tevékenységek köre. A különösen illegális dolgokkal (például gyermekpornográfia) nem kell jobban foglalkozni, mint korábban, mert ezeket eddig is vadászták.

De ha valaki letölt egy .MP3, .AVi, ne adj' isten, CD/DVD .ISO állományt, az rögtön gyanús? És a .torrent-tel mi van - az már tuti találat, mert biztosan illegális? Ezen a ponton el is akad a folyamat, lévén minden valamirevaló torrent-kliens tud titkosított adatátvitellel kommunikálni, ekkor pedig "szerencsétlen" szolgáltató csak azt tudja, hogy valami történik, de hogy pontosan mi, arról fogalma sincs.

Apropó, file-név. Automatikusan eddig a pontig szűrhető a tevékenység. De ehhez is folyamatosan frissített feketelista kell(ene), az illegálisnak minősített nevekkel. (Fehérlista ugye alapból nem lehet, mert az gyakorlatilag egyenlő lenne a feltétel nélküli korlátozással.) Kérdés: Ki és mi alapján fogja elkészíteni és karbantartani a feketelistát? Probléma: Pofon egyszerű kijátszani, akár egyetlen karakternyi különbséggel, és ezt lekövetni gyakorlatilag lehetetlen. Ha pedig el sem jut a szűrésig vagy a szűrő nem tud vele mit kezdeni, mert valamilyen külső proxy-n és/vagy titkosítva (SSL) keresztül megy, akkor tényleg nincs miről beszélni.

Megvan! A letöltött file-ok tartalmát kell figyelni. Ehhez - szolgáltatóként - csak kell egy osztálynyi (osztagnyi?), rendszergazda-kinézetű ürge, akiknek a vibráló fénycsöves félhomályban napi három pizza-kóla kombó és egy (két) doboz cigi elfogyasztása közötti szünetekben az a feladata, hogy nézegesse, mit töltenek a userek. Az akkor pontosan mennyi (bér)költség? Mert automata nem fogja hallgatni a zenéket meg nézni a filmeket.
És persze a legnagyobb dilemma: Ezeknek a feladata az elkövetés megakadályozása vagy (fel)jelentése lesz? Mert ugye nagyon nem mindegy - ha már letöltöm a cuccot, meglehetősen türelmetlen leszek kivárni, mire eldöntik, hogy szabad-e. Technikailag meg hogyan oldják meg - ha el akarok indítani egy letöltést, akkor addig nem kapok adatot, amíg a hozzáférés-szolgáltatóm magához le nem töltötte és "be nem vizsgálta", vagy megvárja, míg letöltöm (elkövetem), és utána feljelent? A tárhely-szolgáltatókat meg el lehet felejteni - ezek ugyanis vagy magánszemélyek otthoni gépei, akik nem fogják disztingválni a tőlük vihető tartalmat, vagy az EU-n (és törvényein) kívül eső szerverek, amik üzemeltetői nyilvánvalóan nem fognak szűrésbe beruházni.

Hagyjanak már

Vagy mi lesz, ha az embert a szolgáltatója folyton felnyomja? Vagy csak egyszerűen nem jön a legális adat sem, mert valahol-valaki úgy gondolta, hogy illegális. Ezt eldönteni - és ítélkezni - nem a bíróság dolga?
Ma, amikor évi száz forintért simán szolgáltatót vált az egyszeri felhasználó, komolyan ki kell tenni még ennek is?

Nem azzal kellene foglalkozni, hogy egyszerűen ne érje meg a kalózkodás? Nem, nem a büntetésekre gondolok. Hanem arra, hogy tizenöt év múltán a kalózkodás visszaszorítása ellen lobbizó kiadóknak tudomásul kell(ene) vennie, hogy úgyis felkerülnek az Internetre a féltve őrzött műveik, akkor tehát azzal foglalkozzanak inkább, hogy ezt megoldják (végre) kisebb de egészséges haszonnal. A több évtizedes extraprofitot és az ennek elkeseredett fenntartásáért született vadhajtásokat, mint az adathordozó- vagy az Internet-adó meg tessék (végre) elfelejteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://technoir.blog.hu/api/trackback/id/tr452930828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

milliárdos 2011.05.25. 22:41:02

Filmet, zenét letölteni legális. Szoftvereket nem, az bűncselekmény. Amúgy röhögtem nemrég a BBC mutatta Kínában mennyire cenzúrázzák a netet. Aztán bazz: hát nálunk is ez lesz?! Pffff!!

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.05.25. 23:43:47

Orbán is megmondta: a jóléti gazdaságnak vége! Nem alanyi jog a kultúra. Tessék dolgozni érte, és annyit részesülni belőle, amennyiért megdolgoztál. Különben milliós büntetést rónak ki rád, elárverezik mindenedet és mehetsz a híd alá, és még szavazati jogod sem lesz lakcím nélkül. Aztán az NBH (sokatmondó új, fideszes nevén AVH) megölet, mint két éve a cigányokat, hogy jobbak legyenek a foglalkoztatási statisztikák.

Sanyi 2011.05.25. 23:52:42

Van egy csomo .ru oldal amirol minden lejon, van online nezes is (olyanok amiket a youtube tilt). Termeszetesen angolul. Aztan van meg par orszag ahol nincs szerzoi jogvedelmi torveny egyaltalan, ott ugy nem is torvenysertes. Es innentol doglott a dolog. Miert ne nezhetnel valamit a pakisztani vagy irani verziojan a youtube-nak? Embedded player oszt jovan... Technikailag nem 1000 rendszergazda kell, hanem ertelmetlen es lehetetlen. Azt, hogy mi megy at egy SSL kapcsolaton, talaljak ki. Nem fogjak tudni. Ezert SSL. Ha ki lehetne, akkor mar minden interneten hasznalt bankkartyaszam ismert lenne. :)

Ben73 2011.05.26. 00:13:58

Az a probléma, hogy már megint tiltanak, büntetnek. Mikor fognak végre gondolkodni a döntéshozók?

De leginkább mikor látják be a kiadók, művészek, és mindenki, aki a szellemi terméket előállítja, hogy amikor este megnézem élete fő művét, akkor az számomra csak egy kellemes elfoglaltság arra a két órára.
A két kezemen megtudom számolni, hogy a filmgyártás kezdete óta hány olyan film készült, ami valóban életre szóló élményt adott, ami esetleg feljogosítaná Őket arra, hogy fizessek érte (azért az 1 filmért) pár ezer forintot.
A 99,99% csak egy unaloműző tevékenység. És ebből az unaloműzésből baromi sokat fogyasztunk el életünk során (film, zene, stb.), de attól annak az értéke még nem éri el azt árszintet amit ők gondolnak.
Az előadók hajlamosak azt hinni, hogy a "rajongóik" csak az Ő műveit nézik, hallgatják, pedig ez nem igaz.

Így vagy úgy, de az emberek megszerzik a termékeiket, és nem fizetik meg azt az árat, amit Ők kérnek, így aztán nem kapnak semmit.
Talán ideje lenne egy kis önismeretnek, és elgondolkodni azon, hogy mennyit ér meg egy embernek mondjuk havonta a filmnézés, zenehallgatás, stb.
Ha egy ésszerű árat találnának ki pl. havi előfizetés formájában, és ezért lehetőséget adnának minden tartalom szabad eléréséhez, egészen biztosan sokan térnének a "jó" útra.

Ha a nézhetetlenül szar kábeltv-ért hajlandóak vagyunk havi 5rugót kifizetni, akkor azt lemondva simán fizetnénk ugyanennyiért egy weboldalon keresztül elérhető tartalomszolgáltatásért, ahol minden film és zene szabadon és korlátlanul nézhető, hallgatható.

Ráadásul a net korrekt módon mérhető, szóval ebből a pénzből annak arányában részesülhetnének az előadók, hogy kinek melyik művét mennyit nézték, hallgatták. Ha a kábeltv előfizetőknek csak a fele átmenne ide, akkor lenne bőven min osztozni.

Bezmag 2011.05.26. 00:21:25

Filmet és zenét is letölteni csak legális forrásból legális, pl. a jogtulajdonos saját honlapjáról. De csak akkor, ha tudhatóan legális a forrás, azaz nem torrent vagy egyéb P2P.

Feltölteni egyáltalán nem legális.

(csak a tisztánlátás kedvéért.)

blr 2011.05.26. 00:39:01

@Bezmag: Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna...

És pont ez a baj az összes ilyen törvényi szinten hozott "megoldással". A törvényhozóknak fogalma sincs arról, hogy ezek gyakorlatban megoldhatatlan feladatok.

Bezmag 2011.05.26. 01:05:31

Kedves blr,

Nem aggódj a bölcsességem miatt, nincs azzal semmi baj. :-) Iparági szakértő vagyok és évekig én irányitottam a legnagyobb magyar telkó ezzel kapcsolatos müködését. Nem is volt nagy balhé ebből a felhasználók fele, nem kis meló volt benne, hogy bújjunk ki ügyesen nemzetközi és szerződéses kötelezettségek alól (azaz a júzerek basztatása alól), igaz párszor csikorgott az üveglap megbeszéléseken a körmünk alatt.

homar.blog.hu/2007/07/04/a_t_online_es_a_warner_figyeli_onoket

Csak a jelenlegi törvényi hátteret mondtam, mivel azt meglehetősen átlátom. De nem vagyok törvényalkotó, ezért megjegyzésed fölösleges volt.

bastian 2011.05.26. 01:16:35

Szerintem ezt nekünk kell megoldani. Ha ilyesmit bevezetnek, akkor semmi ilyesmiért nem szabad kiadni egy fillért sem, de letölteni sem, tehát le kell mondani róla. Annyi egyéb szép dolog van az életben hülye mp3-aknál és még hülyébb filmeknél. Ők meg dögöljenek éhen és még visszasírják, amikor még kereshettek vele egyáltalán valamit...

Bezmag 2011.05.26. 01:25:22

Nehezen hiszem el, hogy ilyesmi bevezetésre kerülne, kerülhetne. Azt sem, hogy a szolgáltatók érdemben komolyan vennék, akkor meg minek a 25/50/100/120 megás csomag, és az abba tolt tíz vagy százmilliárdok csak itthon?

Joaquin 2011.05.26. 01:52:18

"Pofon egyszerű kijátszani, akár egyetlen karakternyi különbséggel, és ezt lekövetni gyakorlatilag lehetetlen."
Azért nem itt tart ma a számítástechnika, ezen a logikán a spameket sem lehetne hatékonyan megszűrni, pedig látunk rá példát...

Joaquin 2011.05.26. 02:09:07

A cikk amúgy is úgy hülyeség ahogy van. Tor-t kell használni és kalap, anélkül úgy követik vissza mit csinálsz ahogy akarják. Zenéket automata felismeri. Proxy csomagot az ISP is értelmezni tudja. Durva mik vannak, nem?
Te informatikus vagy amúgy?

Joaquin 2011.05.26. 02:11:16

Csak megjegyzés mielőtt belekötne valaki: természetesen titkosított kapcsolatokkal mindez nem működik. Egyszerűen titkosítani kell és kész. Azért kíváncsi lennék hányan teszik...

2011.05.26. 02:13:34

A 100 megás csomag arra kellene, hogy az ember mondjuk Netflixre fizessen elő, mint a csóró amerikaiak, havi 8 dollárér korlátlan számú filmet nézni... akkor tuti, hogy sokkal kevesebbet torrenteznék, csak a választékon múlna. Most 500ft-ért kölcsönzök ki egy filmet... :/

KékFény6 2011.05.26. 02:20:38

@Bezmag: Pedig akkor sem így van. Filmet, zenét letölteni itthon bármilyen forrásból magáncélra legális, erre a törvény külön nem tér ki, magáncélú másolatnak minősül, és kész. Feltölteni nem legális, ha nem te vagy a jogtulajdonos.

Bezmag 2011.05.26. 02:28:57

@Tesztelo.hu:

Sajnos, nem én tudom rosszul. Javaslom, mélyülj el a témában és hallgass meg pár tucat pro és kontra véleményt megfogalmazó jogászt. Azt állításom tartom.

@randomgenerator:
Ebbn elméleti igazad van, de a magyar piac sajnos nem akkora hogy elbírja ezt. Nem mindegy, hogy számillióknak adsz 8 USD-ért unlimited tartalmat vagy csak párezernek - aki esetleg hajlnadó lenne ezt kifizetni.

bobbantyú 2011.05.26. 05:44:16

Én úgy vagyok vele, hogy nem vagyok rászorulva a sok hulladékra amit kultúraként tolnak elém. Ami igazán tetszik azt szívesen megveszem egy reális áron, de egy 10 éves cd-ért /lásd Nicola Conte egy lemeze pl./ nem vagyok hajlandó 4-5 ezer forintot kifizetni bármennyire is szeretem. Filmeket lehet kapni elérhető áron, extrák nélkül, tehát a zenék árát sem ártana realizálni. valóban le vannak maradva a kiadók. ők is megtehetnék, hogy nyitnak sms letöltős shopokat /nem 350ft áron letölteni egy számot mp3-ban!/ és árulhatnák a zenét, filmet jól. Azért ez is pofátlanság, egy mp3 album ezzel a 300 körüli árral 3000-3500 ft-ért letölthető. Észnél vannak?

bobbantyú 2011.05.26. 05:48:41

ja, meg annyi, hogy nincs előírva, hogy egy kiadó, vagy előadó milliárdos legyen bármilyen igénytelen ökörséggel, csak azért mert divatos, meg a gyerekeket behülyítik vele. ezt a károkozást kiszámította már valaki? a popkultúra rossz hatásainak anyagi vonzatai például nagyon nagyok szerintem. egyebekről nem is beszélve.

$pi$ 2011.05.26. 06:01:06

@Bezmag: Iparági szakértő mi?! Pont annyira értesz hozzá, mint a blog írója, aki azt találta írni, hogy a torrent mindenképpen illegális.

Miért volna már illegális, ha letöltöm az Ubuntu DVD-t a torrenttel. Vagy ha megosztom asaját magam írt szoftveremet? Ugyan már... szakértő, ne röhögtess!

Flaggx 2011.05.26. 07:27:47

A kiadók tényleg nagyon el vannak tévedve...

Már csak alapból az nem tetszik, hogy rám akarják erőltetni, hogy sérülékeny adathordozón vegyek meg bármit is (cd, dvd, bluray) 100 megás internet kapcsolat mellett.

Másrészt nem tudom ki hogy van vele, de baromi ritka az a film - 1000ből 1, de lehet kevesebb - amit én 1-nél többször megnézek. Filmek helyett inkább nézek sorozatokat, de évadonként nem vagyok hajlandó kiadni 10.000 Ft egyikért sem.

Zenéből: a kedvenc együttesem inkább megkerülte a kiadókat, nem éri meg neki a jogi hercehurca, és felhajította az albumait a weboldalára ingyenesen elérhetőként. Aki akarja, 500 Ft-ért megveheti tőlük papírtokos cd-n (illetve már nem, mert mind elfogyott).

Játék: Ami tetszik vagy ingyenesen játszható, vagy megvettem eredetiben (miután kipróbáltam a feltört verziót). Az meg nonszensz, hogy 10.000 Ft-ot kiadjak olyan játékért, amiből se demo, se kipróbálható verzió, ne röhögtessenek. Az ember ruhát se ránézésre vesz, hanem felpróbálja előtte.

A kiadók felfoghatnák végre, hogy ez már nem a XX. század, nézetet kéne váltani, és nem büntetni, és gestapo módszerekkel ellenőrizni. Kapitalizmus van, szabad verseny, ők akarták, hát tessék olyan ajánlatokkal megtalálni, hogy inkább megvegyem a terméküket, mint hogy letöltsem.

Mellesleg amíg egy film, zene, játék a jelenlegi minimálbér tizedrészébe kerül, ne várják hogy majd hipp-hopp eltűnik a kalózkodás! Lehet hogy tőlünk nyugatabbra hippi-felfogásból, vagy lázadásból csinálják, nálunk azért, mert az eredetire nincsen pénz!

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.26. 07:33:10

@Weöres Dániel: a híd alá már nem mehetsz! Lásd tarlós elvtársék harca a hajléktalanok, nincstelenek ellen! (hogy rohadna le mindkét keze annak a tetűnek!)

becsoccsent 2011.05.26. 07:33:39

ha legalis a letoltes, miert baszkuralnak? ha illegalis a letoltes, minek fizetem a jogdijat a dvd-k utan?

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.26. 07:35:07

@Bezmag: ezt még hány nicken fogod előadni? Egy ostoba pojáca vagy, nem szakértő... csak még van, aki nem ismer rád két mondatból és beveszi a fasságaidat. :(

kanbatu 2011.05.26. 07:39:53

@Ben73: "Ráadásul a net korrekt módon mérhető, szóval ebből a pénzből annak arányában részesülhetnének az előadók, hogy kinek melyik művét mennyit nézték, hallgatták."

Lehet, hogy itt a gond. Ha tudjuk, hogy kinek jár a pénz, a jogvédők és más nagy szervezetek hoppon maradnak.

Tájfájter 2011.05.26. 08:20:57

... és mi lenne akkor, ha úgy működne, mint a kereskedelmi TV-k, vagyis az ott látott műsorok között reklámok vannak, amiből fedezik a sugárzást (ok, most ez eléggé egyszerűsítve hangozott).

Szóval ha letöltesz egy filmet, albumot, akkor kapsz mellé egy reklámot is, aminek az értékesítéséből tartsa fenn magát az előadó, terjesztő, vagy trailereket, önreklámokat (koncert, más albumok, stb) adna a film mellé.

2011.05.26. 09:55:25

@Bezmag: tudom, hogy most megint elméleti dolgot írok, de felőlem akár lehetne egy eu szintű szolgáltató is, aki ezt csinálja. Eleinte angolul (azért lenne pár millió aki angolul szívesen megnéz filmeket), de lehetne számigálni a lokalizáción is (mibe kerül, ha mondjuk feliratot kell hozzácsapni), a licenszdíj feltételezhetően csökkenne, ha nem Mo. szinten gondolkodunk.
De nekem az is jó lenne, ha a DRM részét megoldanák nemzetközileg, és akkor pont Netflix-re fizetnék elő.
Vagyis én úgy gondolom ez megoldást jelent a kalózkodásra. Nyilván attól még lesz, csak idővel jelentősen csökkenne a forgalma/aránya. Ez win-win lenne. Engem az zavar, hogy azok a fene nagy kiadók akik tolják ezt a témát csak a szopatáson gondolkodnak ahelyett, hogy megoldáson gondolkodnának.
Zene dettó, csak az más, azért én szívesebben fizetek, mondjuk ellentétben sok emberrel nekem nem okoz gondot havonta 1-2 cd-t megvenni, hálistennek. Azt az ember többször előveszi. Kipróbálni meg ott van az ilyen pandora, last.fm típusú megközelítés, ami nekem szimpatikus.
A szoftver még gond, de abból nem kell sokat megvenni. Nem mondom, hogy full jogtiszta a gépem, de igyekszem ingyenes alternatívákat használni - oprendszert még nem váltottam, de pl. Openoffice-al - bocs Libreoffice-al jól elvagyok évek óta.
Vagyis ez az egész kalózkodásos dolog műbalhé, lehet elfogadható megoldásokat találni mindenre, valamilyen szinten.

Master7 2011.05.26. 09:58:29

@Joaquin: Igazad van, elvben működhetne itt is a spam-szűréshez hasonló eljárás, bár a technikai megoldása (nagyon) nem egyszerű.
Az egyszerű kifejezés-alapú - eredményes - szűrés pedig gyakorlatban lehetetlen.

De az összehasonlításhoz -

- egyrészt egy e-mailben egy file-névhez képest jóval nagyobb mennyiségű (karakterszám) és minőségű (subject-body összetétel, HTML-text összehasonlítás, üres sorok, nyelv és karakterkódolás (!), beágyazott linkek stb-stb.) információ áll rendelkezésre a szűrőnek a döntéshez,

- másrészt egy file-név vizsgálatakor nem lehet azokat a tartalomszűrésen kívüli szempontokat (feketelisták (RBL) alapján a feladó e-mail címének domain része, annak MX rekordjának az IP címe, a küldő [szerver] IP címe, az ezeken elérhető szolgáltatások (SMTP, esetleg HTTP) sebezhetősége (open relay/proxy), továbbá az RDNS, ne adj' isten SPF rekordok szabályos beállítottsága stb.) figyelembe venni, mint egy e-mail esetében.

Master7 2011.05.26. 10:04:32

@Joaquin: Köszönöm a kiegészítést.

Valóban hiányos volt a megfogalmazás - javítottam.

Master7 2011.05.26. 10:15:08

@$pi$: Bocs, ha félreérthető voltam, de a dőlt betű és a kérdőjel pont az ellenkezőjét akarta kifejezni..

tehát hogy én sem (nagyon nem) értek vele egyet, hogy eleve elrendeltetés-szerűen de facto illegálisnak nyilvánítják ezeket a tevékenységeket és eszközöket.

$pi$ 2011.05.26. 11:49:30

@Master_: Nem tudom ki nyilvánítja illegálisnak, de szerintem bíróságon azért ezek nem állnak meg. Más meg mondhat amit akar, ugye. ;)

Master7 2011.05.26. 12:20:17

@$pi$: Pontosan erről van szó.

Hogy a torrentezés fogalma összekapcsolódott az illegális terjesztéssel/letöltéssel.
Ami persze elméletileg nem igaz, mert a technológiát nem lehet felelőssé tenni (valóban, a bíróság előtt sem áll meg) a felhasználással, mint ahogy a hosszú pengéjű kés fogása sem gyilkossági szándék.
De gyakorlatilag ha valaki katanát vagy baseball-ütőt lobogtat az utcán, arról feltételezhető, hogy esetleg nem krumplit fog vele vágni vagy labdát fog vele ütni. A torrent-használóknál pedig eleve feltételezik is, hogy illegális tevékenység szándékával használják.

Egyébként egy oldalon állunk, és a cikk mondanivalója is az, hogy ez így nem jó.
De amíg a kiadóknak sok pénzük van, addig - sajnos - oda is tudnak csapni a - kétes - érdekeik védelméért.
És ha a gépedet lefoglalják, mert beleesett a "szórásba" egy razzia során, az akkor is kellemetlenség, ha - évek múlva - a bíróság kimondja, hogy az Ubuntu DVD letöltésével tulajdonképpen ártatlan vagy.
Azzal, hogy meghurcoltak, már illegálisnak nyilvánították a tevékenységedet, akkor is, ha később másként ítélkeznek - hozzáteszem, ehhez Neked kell védekezned saját erkölcsi és anyagi forrásaid megelőlegezésével.

Bezmag 2011.05.26. 23:59:31

@$pi$: Igen, az vagyok, lsd. fentebb. De nem érdekel, mi gondolsz rólam, amit leírtam, tartom.

Bezmag 2011.05.27. 00:00:37

@al kotmány aláiro álamfö:

Ebből csak az látszik:
1., fingod nincs ki vagyok.
2., mivel nincs több nickem, nettó parasztkodsz velem csak. Nem hat meg.

Bezmag 2011.05.27. 00:03:55

@randomgenerator:

Elméletileg teljesen igazad van. A gyakorlat azonban mást mutat, nincs és nem is lesz ilyen szolgáltató (ha csak nem csinálsz egyet, vagy esetleg al kotmány aláiro álamfö.

Akarat sincs rá. A piacméret változatlanul probléma maradna, ha lenne egy ilyen összeurópai dolog, a magyar piac akkor se lenne kifejezetten érdekes neki. Megnézném az itteni szolgáltatók arcát, mint szólnának, milyen feltételekkel engednék fociba rúgni... és kannibalizálni a meglévő piacukat (és befektetéseiket).

Bezmag 2011.05.27. 00:07:54

@Master_: A tényegk viszont azt mutatják, hogy a magyar IP tartományban a torrenttartalom 98%< (azaz több mint 98%-a) szerzői jogvédett filmtartalom, ennek kb. a 80%-a pedig friss, a nemzetközi forgalomba 3 hónapnál nem régebben kikerült film vagy sorozat.

A 2%> kisebb rész valóban Ubuntu linux meg saját videó.

Kérem, ne legyünk álszentek, ez reális sajnos.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 07:05:13

@Bezmag: mivel az összes többi nickeden is 1:1-ben ugyanezt előadtad már... :DDDD
Szánalmas vagy kispöcs.
(tudom, ezt is jelented az ENSZ emberi jogi bizottságának :DDDD)

Bezmag 2011.05.27. 19:02:28

@al kotmány aláiro álamfö:

1., nem kicsi a pöcsöm.

Ezek szerint neked vannak ilyen problémáid és ezt próbálod túlkompenzálni. Gondolom, nehéz életed lehet, mész az utcán és az jár a fejedben, hogy a "járókelők tudják rólad hogy mikropéniszed van."

2., elárulnád a többi nickem, ugyanis egy darab nincs.

3., Igaz a mondás, nomen est omen. IQ-d megfelel névadódnak.
süti beállítások módosítása