Napelemes autótöltő-állomás

2011/05/30 00:00 Master7

A fedett parkoló egyben tölti is a beálló elektromos autókat.

Néhány napja Plainville-ben (Connecticut/USA) másodikként mutatkozott be az az autótöltő állomás (carport), amely a beálló elektromos autóknak (EV - Electric Vehicle) nemcsak fedett parkolási, hanem töltési lehetőséget is biztosít.

A GE és az Inovateus Solar közös projektjeként az EV Solar Carport 6 beállóhelyén álló GE WattStation típusú Level 2 Charging Station oszlopról naponta 13 járművet lehet feltölteni, valamint "saját" erőből megoldja a világítást.

A rendszer, az elektromos hálózatba kötve, túltermelés esetén átadja, alultermelés esetén elveszi a többlet elektromosáram-mennyiséget.

A Plainville-i állomás előtt néhány hónappal már avattak hasonló létesítményt.

A Morris County-ban (New Jersey / USA) 1973-ban épült William G Mennen Sports Arena 500 férőhelyes parkolóját fedték le hasonló létesítménnyel idén februárban.

A bejegyzés trackback címe:

https://technoir.blog.hu/api/trackback/id/tr602942027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soproni1 2011.05.30. 18:25:55

végre... Az elektromos autó az évszázad találmánya !
A hibridnél nincs komfortosabb, csendesebb, olcsóbban fenntatrható ( csak a full elektromos).

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.05.30. 18:33:59

A 13 feltölthető autó csak egy elvi szám, hiszen ez 13 teljesen lemerült autót feltételez, ami nem éppen valószínű (a képen mondjuk éppen egy Chevrolet Volt látható, ami kiegészítő benzinmotorjának köszönhetően képes áramot termelni a haladáshoz).Ráadásul például a hátrébb álló elektromos Smart sem kér annyi elektront, mint egy Nissan Leaf. Optimális esetben akár 20 autót is meg lehet tankolni a munkaidő során. Egyébként a Google valamelyik telephelyén már tavaly volt egy ilyen kísérleti berendezés, ott az akkor még tesztelési fázisban lévő Toyota Prius Plug-in verziókat használták a dolgozók.

zorg2 2011.05.30. 18:38:45

@soproni1: Elektromos autó már kb 100 éve létezik. Ugyanazon okból nem terjedt el régen mint most, az pedig az akkumulátor...

SKL 2011.05.30. 19:03:25

és napelemek ökológiai lábnyoma mekkora?

Vagy egyszerűbben: Mekkora környezet szennyezést okoz a gyártás a napelemeknek? És az elektromos kocsiké?

midnight coder 2011.05.30. 19:54:47

@SKL: A napelemeké technológától függ. Jelenleg a napelemgyártás a processzorgyártás melléküzemága. Maga az elektromos kocsi gyátása sokkal kevesebb környezetszennyezéssel jár mint a benzines. A gond az akkumlátorral van, ott tényleg nagy a szennyezés. De még nagyobb gond az akksik élettartama.

Kacagany1 2011.05.31. 09:43:49

A jovo valoszinuleg a Hidrogen hajtase lesz. Az egyeduli problema ami ott felmerul az a tarolas. De remelhetoleg idovel az is megoldodik. Ha egy ilyen napelem telep plusz energiat termel, akkor azt hidrogen formajaban eltarolhatnak ott a helyszinen.
Az elektromos utok kis hatosugaruk miatt inkabb varosi autoknak jok. Munkaba jarashoz viszont tokeletesek.
süti beállítások módosítása